Pages Navigation Menu

Elsk din krop og få et godt selvværd.

Elsk din krop og få et godt selvværd.

Tænk positivt og ros dig selv hver dag.
Ved at have fokus på det positive, vil de fleste opleve, hverdagen blive nemmere at komme igennem. Og en måde at gøre det på, er ved at rose dig selv højt hverdag, for en god ting, du har fået gjort I dag.

Hav fokus på at bruge din krop harmonisk.
Kroppen er intelligent og designet til at blive brugt. Så brug kroppen aktivt med noget du kan lide, så er der størst chance for at du får rørt dig.
Måske er du til at danse til god musik, løbe en tur, dyrke yoga, cykle, ro eller bare gå en dejlig rask tur i naturen. Hvad enten du er til det ene eller det andet, er det sundt for kroppen og psyken at gøre noget aktivt.

Meditation giver øget energi.
Har du en dag hvor tingene godt kunne være nemmere eller en dag hvor energi ikke er i top,
Så prøv at meditere. Giv dig selv en pause hvor du slapper kroppen af fra top til tå og mærk hvor dejligt afslappet kroppen føles bagefter. Det siges at ved daglig meditation øges energien markant, og stress i krop og sind reduceres.

Accepter dig selv og din krop nu og her
Hvis der er noget du er utilfreds med ved din krop, så find ud af om du kan gøre noget ved det,
Nye briller eller en tur til frisøren eller savner du at smile og grine.
Hvis din situation lige nu og her ikke er noget du kan ændre på, så slut fred med dig selv, og accepter din krop og dig selv som du er, og prøv at finde de positive sider frem ved dig selv,
For med accepten og det positive billede af dig selv bliver din hverdag lidt nemmere.

Mærk dig selv
Prøv at sætte dig til rette i sofaen ved dit fokus indad og prøv at fornemme kroppen. Er du kold eller varm, er du i ro eller oplever du uro, mure det i benene eller er du afslappet. Ja, kort sagt er der masser af processer der er i gang i kroppen, nogle gange har vi for travlt med at mærke os selv. Men det er sundt at stoppe op og mærke hvordan har min krop det egentlig lige i dette øjeblik. Oplever du uro så prøv at sidde i ro og træk vejret dybt og roligt eller lave en kort meditation.

Lyt til signalerne fra kroppen
Kroppen er som sagt intelligent og sender os signaler, så stop op lyt og mærk efter, og gør det din krop har behov for, jo mere vil den arbejde for og med dig.

Giv og tag imod Ros
Når vi roser føles det rart bagefter, det er dog ikke alle mennesker dette ligger naturligt. Ved at øve sig i at rose vil dette blive nemmere og i sær når vi opdager hvor meget glæde det skaber.
Når vi selv får Ros, nogen siger noget pænt om dig eller din krop, så lyt efter mærk glæden og sig Tak. Giv rosen tid til at synke, mærker du ubehag, er det måske fordi du savner anerkendelse og ikke er vant til Ros. Men husk det er dig kan gøre noget ved dette,
et ordsprog siger: det vi sender ud for vi ti foldigt igen.

Lav en forkælelse dag
Gør noget godt for dig selv, forkæl din krop, med et langt bad og en god bodycreme, bestil en gang massage eller en gang spa. Du kan gå en dejlig tur med din partner og hold om hinanden. Lav en dejlig sund lækker middag og se en god film sammen. Er du alene så lav disse ting med en god ven eller veninde.

Book tid hos en Coach
De fleste af os mennesker synes det er naturligt at sende vores tøj til rens, men når det gælder os selv, vores psyke og vores mønstre, oplever jeg mange, der mener det bør de klare selv.
Men det er faktisk ikke altid så let at ændre mønstre, ej heller hvis vi bliver konfronteret med sygdom, hos os selv eller hos en pårørende der står os nær. Så derfor prøv at gør tingene nemmere for dig selv ved at få sparring fra en professionel, som er neutral og kan se tingene udefra. Få vendt tingene og få nogle enkle værktøjer, der giver dig en mulighed for at takle udfordringer på en mere hensigtsmæssig måde, hvis du er kørt i ring.

Læs mere om Coaching på https://coachingpeople.dk og vores speciel afd: http://www.trivselscenteret.dk

Shares
Share This